To je velmi nepříjemná pozice, ale taky velmi častá. Protože weby a e-shopy často vznikají z nadšení po večerech. Nebo při studiu. Nebo po výpovědi z práce. Není to ideální startovní čára, ale i s ní se dá pracovat – ostatně jsem ve stejné pozici na svém vlastním e-commerce projektu. Jak ale na takový neznámý web přivést nové zákazníky? Asi vás nepřekvapí, když vám řeknu:
Tvořte obsah!
VY svému produktu rozumíte nejlépe a VY dobře víte, proč ho prodáváte a jaké jsou jeho silné stránky. Tedy tak by to alespoň v těchto případech mělo být. (Pokud to tak není, tak je mi líto, ale potřebujete peníze na lidi, co tomu rozumí.) Vy máte jen know-how a čas. Spousta lidí se v tuhle chvíli obrátí k sociálním sítím a tam se pomocí organického dosahu snaží najít své první zákazníky, ale sami asi víte, jak to na sockách poslední dobou vypadá. Co si nezaplatíte, to většinou lidi neuvidí a je to hodně, hodně těžká cesta.
Využijte svůj čas a znalosti k tomu, abyste vyšperkovali svůj web k dokonalosti. Pište pravidelně články na blog a vylepšujte popisky zboží a kategorií. Přidávejte do popisků informace, které korporátní konkurence nemá a ani nemůže získat, protože tak do hloubky svému sortimentu nerozumí. Obsah, který spolu souvisí, navzájem prolinkovávejte.
Tvořte si svůj vlastní obsahový topic cluster a ukažte zákazníkům, že nejlepší službu a informace dostanou od vás. Pokud tomu věnujete opravdu dostatek času, nemusíte se bát, že váš web předběhne Amazon nebo Allegro. Google si dobře všimne, že máte na tomto poli autoritu a bude jen otázkou času, kdy na často kladené otázky ve vašem oboru bude váš web vyjíždět na předních pozicích vyhledávačů.
Takto vytvořený obsah navíc můžete dál modifikovat a opět pracovat jen se svým vlastním časem. Vyberte zajímavé úryvky a zpracujte si v Canvě infografiku, kterou přesdílíte na sítě. Nebo tu zajímavou informaci nahrajte na video a udělejte reel. Pokud nasbíráte nějaké desítky kontaktů do mailové databáze, rozešlete článek mailem. Sdílejte své články do oborových skupin a zároveň tam raďte s problematikou ostatním. Využijte svůj čas tímhle na maximum a uvidíte, že internetoví bozi se vám odvděčí.
Jakmile pak začnou přicházet první klienti, opatrně začněte investovat třeba do PPC kampaní – budete mít skvělý základ!
Ráda vám během hodinové konzultace nastíním, jaké kroky podniknout a na čem zapracovat, aby i váš web přinášel organickou návštěvnost pomocí psaných textů. Napište mi na e-mail e.vinklerova@luplup.cz, ukažte mi svůj web a popište své cíle. Uvidíte, že potom budete mít mnohem jasněji, kde začít.